tisdag 26 juni 2012

Uppknäppt till naveln!

Men det ska jag råda bot på idag! Knappar ska köpas in till mi färdiga Arielle! Inget regnväder som har något gott med sig. Det blev alltså mycket ihopsytt under gårdagens ihållande regnväder. Så pass mycket att jag jag faktiskt blev klar! Jippi!
Ni får inte se den på ännu för som sagt så skulle den nog avslöja alltför mycket med sin djupa knäppning och det ska jag bespara er. ;-)

Stickad i Rowan fine milk cotton
Idag skiner solen och man kan våga sticka ut näsan igen, kanske det rent av blir cykeln till knappaffären?! Eller kanske lite stickning utomhus?
Har redan rotat fram ett gammalt projekt som kommer från samma bok som jag just färdat toppen ifrån, ni kanske minns det? Tredje sommarn gillt! Nu ska den fina västen bli klar, ska nämna att jag fått påtryckningar från äldsta dottern som också är spekulant. Fick börja med att repa upp det framstycke jag gjorde klart förra sommaren eftersom jag varit alldeles för slarvig och fått det för långt. Helt enkelt gör om och gör rätt! Ska sticka båda framstyckena samtidigt denna gång så de blir identiska, då ska jag väl lyckas?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar