fredag 28 december 2012

Färdat under årets...


sista dagar. Det har blivit ett par goa´ sockar i Fabelgarn. Mönstret jag använde mig av hittade jag här. Färgen skall utgå så det var tur att jag begav mig till garnaffären för att komplettera med ett nystan nu och inte stoppade undan dem halvfärdiga i mina gömmor för att göra dem färdiga längre fram. Nu kan de ju dessutom värma mina fötter hela vintern. Bra!


Har även gjort klar en mössa till mig själv i Big Delight. Den var rolig att göra och garnet var skönt att sticka med. Den passar utmärkt till min gröna jacka!  Även detta mönster hittade jag hos Garnstudio.
Håller just nu på med en matchande halsvärmare i samma garn.
Fast egentligen borde jag nog inte sticka alls... har väldigt ont i min vänstra arm. En sk. stickarmbåge!!! Det är ett muskelfäst som strejkar. Har investerat i ett avlastande förband som faktiskt hjälper lite, men den mår nog bäst av att vila. Vad ska man göra istället? jag använder ju mina armar i allt jag gör! Det är liksom inte min grej att sitta still och bara titta! Pust!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar