lördag 15 december 2012

Julstök i renoveringskök...


Vad pysslar en sån som jag med såhär inför jul? Jo, det har varit ett frenetiskt virkande på en massa hjärtan, som ska användas till ett speciellt ändamål...

35 hjärtan på en virknål...
Sedan har jag äntligen kunnat riva igång med den sista renoveringen i köket efter det att elektrikern var här i går och fixade det sista.


Idag har jag bytt en gipsskiva på väggen som såg ut som en scweizerost efter att han hade flyttat två eluttag. Sedan var det dags för spackling, får slipa i morgon när det torkat.
Har också hunnit med att tapetsera lite... Över hela renoverinksstöket har det legat en doft av knäck,  yngsta dottern har varit i knäckkokartagen! Gott!
Man vill ju ha det hyfsat klart till jul, börjar tröttna på att ha köksbordet i vardagsrummet ;-) Vill få ordning i mitt hem!

 Men det lär ju bli jul ändå, tur är väl det!

1 kommentar:

  1. Det är kul att följa din renovering. Jag få hela tiden flashbacks till när vi höll på i vårt kök. Matlagning i micro i vardagsrummet tröttnar man rätt snart på.
    Det är över tio år sen vår stora köksrenovering var klar, men jag känner fortfarande tacksamhet över att slippa laga mat i vardagsrummet.
    Det är underbart, när det är färdigt!

    SvaraRadera