tisdag 12 juli 2011

Jag känner för...

ett UFO! I går kväll tog känslan tag i mig och då var det bara att hänga med. Hade avstannat någon gång förra sommaren strax innan det var dags att maska av för axlarna, tror jag?! Dumt att inte göra en markering i sitt mönster men det var troligtvis något annat som kom i vägen den gången jag tog en paus från arbetet... Men nu är jag i gång igen. I ett huj avslutade jag axlarna och fortsatte med frenesi att lägga upp för ena framstycket, hade knappt tid att gå och lägga mig! Härligt att bara ge sig hän. Somnade gott, för att vakna och kasta mig över stickningen nu igen på morgonen. Det gäller att smida medan järnet är varmt säger man ju. Det ska bli en väst till slut från boken MISTY av Kim Hargreaves. Den innehåller många fina modeller jag vill sticka... Pust!
Vadan detta ryck att ta tag i ett UFO såhär?! Jo förra veckan gjorde jag den veckans goda gärning och städade husets stökrum ( jo, det går under den benämningen hos familjen) Då hittades ett och annat kan man säga. OJ, vad garner jag har! Och ett och annat UFO! Den svarta västen blev den som fick mig att göra en avstickare från allt det rosa.
Hittade även en färdig sjal som jag stickat i garnet Boots från Schoppelwolle. Det är en härlig kvalitet med 44% ull, 14% polyamid och 42% bomull. Modellen jag använt är en favorit från Garnstudio. Här får en av döttrarna manekänga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar